خوانندگان بهترند یا وب گردان؟
اگر مدتی است که در دنیای وبلاگ نویسی حضور دارید(و یا حتی تازه وبلاگ نویسی را اغاز کرده اید) حتما بعضی واژه های کلیدی در این حوزه را شنیده اید.
دوتا از رایج ترین آنها، وب گردان و خوانندگان هستند.
اگرچه ممکن است فکر کنید منظور از این دو تقریبا یک چیز است(بازدید کنندگان وبلاگ شما)،اما بین این دو یک تفاوت وجود دارد.
بقیه در ادامه مطلب ...
وب گردان شامل افرادی هستند که سایت شما را برای چند ثانیه بازدید می کنند و بعد دوباره به وب گردی می پردازند.
خوانندگان تنها بازدید کننده نیستند- انها کسانی هستند که بارها و بارها به وبلاگ شما رجوع می کنند ، مطلب به اشتراک می گذارند،نظر می دهند، پست های شما را به اشتراک می گذارند و حتی از شما خرید میکنند که در این حالت تبدیل به مشتری شما میشوند.
وب گردی زودگذر است (هرچند ممکن است چشمگیر باشد).
البته وب گردان مهم هستند اما داشتن تعداد زیادی بازدید کننده در طول ماه معمولا برای موفقیت یک وبلاگ کافی نیست.حتی اگر اصلا علاقه مند به کسب درامد از طریق وبلاگ خود نیستید ولی احتمالا خواستار مخاطبان ماندگار به جای وب گردان زود گذر هستید.
یک مورد وجود دارد که وب گردان خوانندگان را مغلوب میکنند و آن زمانی است که فقط از طریق تبلیغات کسب درامد میکنید.
اگر هدف اصلی شما بدست اوردن درامد تبلیغات است، در این صورت به واقع به خوانندگان وفادار نیازی ندارید-شما به تعداد زیادی وب گرد نیاز دارید که روی پست ها و سپس تبلیغات کلیک میکنند و وبلاگ شما را ترک میکنند.
اگر یک بازاریاب وابسته هستید این مورد برای شما نیز صادق است، به این معنی که شما احتمالا به دنبال بازدید کنندگان یکباره هستید؛ اگرچه بازاریابی وابسته با یک گروه مخاطب کم تعداد اما وفادار که به توصیه های شما ایمان دارند میتواند به خوبی کار کند.
این طور برداشت نکنید که باید وب گردان را به طور کلی فراموش کنید-بازدید کنندگان جدید بسیار مهم هستند، ممکن است بعضی از انها درنگ کنند و تبدیل به خوانندگان وبلاگ شما شوند.
خوانندگان در جهت طرفداری از شما و اعتماد به شما رشد میکنند.
اگر افرادی تعداد زیادی از پستهای شما را میخوانند ،نظر میگذارند و عضو خبر نامه شما میشوند کاملا واضح است که انها به انچه میگویید علاقه مندند. انها خوانندگان وبلاگ شما هستند و نه فقط یک نوسان گذرا از وب گردان.
به طور عمده خوانندگان به عضویت خبرنامه یا وبلاگتان در می ایند،هرچند ممکن است برخی دنبال کردن وبلاگ شما را به جای استفاده از رسانه های اجتماعی انتخاب کنند.انها لزوما تمام کلمات تمام پستهای شما را نمیخوانند ولی برای هفته ها یا ماهها و یا سالها ، تا زمانی که ارایه محتوای با کیفیت که از شما انتظار میرود ادامه یابد با شما می مانند.
یک گروه کوچک و وفادار از خوانندگان احتمالا تمام چیزی است که نیاز دارید.
برای مثال شما یک کسب و کار مشاوره ای را اداره می کنید و تنها به دو مشتری در ماه نیاز دارید.اگر در پی جذب مخاطب درستی هستید (افرادی با استطاعت مالی و تمایل به خرید از شما) ، میتوانید این کار را به درستی با وجود شمار صدها نفری از خوانندگان انجام دهید.
بیشتر وبلاگ نویسان تعداد خوانندگانی بیش از این می خواهند- شاید حدود چند هزار نفر.ممکن است سالها طول بکشد تا یک وبلاگ به این نقطه برسد، اگرچه راههای زیادی برای سرعت بخشیدن به این پروسه وجود دارد. یک روش فوق العاده استفاده از یک پست مهمان در وبلاگهای بزرگ برای بدست اوردن یک بازدید هدفمند است که به احتمال زیاد وب گردان را تبدیل به خوانندگان وبلاگ میکند.
کدام بهتر است؟ وب گردان یا خوانندگان؟
بهتر است که بلاگ دارای چندین خواننده وفادار به جای تعداد بسیار وب گرد باشد.
چند دلیل کلیدی برای اثبات این مطلب وجود دارد:
۱. اگر عمدتا روی موتورهای جستجو تکیه میکنید ممکن است توسط گوگل جریمه شوید و کسب و کار شما ضربه بزرگی بخورد(چه منصفانه و چه غیر منصفانه).
۲.ممکن است زمان زیادی طول بکشد که حتی یک درامد صد دلاری از تبلیغات ببینید (باید در ابتدا ماهها برای کار روی وبلاگ خود وقت بگذارید) اما بیشتر وبلاگ نویسان زمان یا منابع لازم برای ان را ندارند.
منبع: webrgb.net